آموزش افزودن پس زمینه به متن در فتوشاپ

آموزش افزودن پس زمینه به متن در فتوشاپ

فاطمه قنبری

فاطمه قنبری

1 ماه پیش
آموزش, وبلاگ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فتوشاپ ابزاری قدرتمند برای ویرایش عکس و طراحی گرافیک است که به شما این امکان را می‌دهد تا متن را با پس زمینه‌های مختلف ترکیب کنید. از این ترفند می‌توانید برای ایجاد پوستر، بنر، آرم و دیگر طرح‌های گرافیکی جذاب استفاده کنید. در این مقاله از بلاگ ژیوانو، دو روش ساده و پرکاربرد برای افزودن پس زمینه به متن در فتوشاپ را به شما آموزش خواهیم داد.

 

روش اول افزودن پس زمینه به متن در فتوشاپ: 

 

۱- نوشتن متن مورد نظر

در قدم اول با استفاده از ابزار Text Tool، متن مورد نظر خود را تایپ کنید. می‌توانید فونت و اندازه متن را مطابق سلیقه خود تغییر دهید.

 

بیشتر بخوانید: آموزش افزودن متن در فتوشاپ

 

۲- ایجاد لایه جدید

برای ایجاد یک لایه جدید، بر روی دکمه New Layer در پنل Layers کلیک کنید. دقت کنید این لایه بالای لایه متن قرار بگیرد.

۳- رنگ آمیزی لایه جدید

در منو ابزار براش, یک براش مناسب انتخاب کنید و اندازه آن را به دلخواه خود تنظیم کنید. بعد از قسمت پالت رنگ, هربار رنگ مورد نظر را انتخاب و مثل تصویر زیر شروع به رنگ کردن لایه جدید کنید.

نکته: به جای ابزار براش می‌توانید از گرادیانت‌ها هم استفاده کنید.

 

۴- مرحله آخر افزودن پس زمینه به متن

وقتی کار رنگ آمیزی تمام شد, به سراغ پنل Layers بروید. روی لایه‌ای که مرحله قبل ساختید کلیک کنید. در ادامه کلید ALT را بگیرید تا علامتی شبیه فلش به سمت پایین ظاهر شود. روی آن کلیک کنید تا این لایه به لایه متن شما اضافه شود. در پایان باید مثل تصویر زیر متن شما پس زمینه رنگی داشته باشد.

 

روش دوم: استفاده از تصاویر

مانند روش قبلی، متن مورد نظر خود را با استفاده از ابزار Text Tool تایپ کنید. عکسی را که می‌خواهید به عنوان پس زمینه متن خود استفاده کنید، در فتوشاپ باز کنید. دقت کنید این عکس باید بالای لایه متن شما قرار بگیرد.

حالا قسمت مورد نظر عکستان را روی نوشته تنطیم کنید. بعد مثل مرحله بالا روی لایه, کلید ALT را بگیرید تا علامتی شبیه فلش به سمت پایین ظاهر شود. روی آن کلیک کنید تا لایه عکس به لایه متن شما اضافه شود. خروجی کار شما احتمالا شبیه تصویر زیر می‌شود.

افزودن پس زمینه به متن در فتوشاپ روش دوم

 

با استفاده از این دو روش ساده می توانید به راحتی متن را با پس زمینه های مختلف در فتوشاپ ترکیب کرده و طرح های گرافیکی جذاب و چشم نواز ایجاد کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ژیوانو

دانلود فایل لایه باز

زمینه تخصصی فعالیت ما فروش و به اشتراک گذاری فایل لایه باز، وکتور و عکس گرافیکی و نرم افزار های فتوشاپ، ایلاستریتور و … می باشد. ما در این سایت قصد داریم تجربیات و آموخته‌های خود را اگر چند ناچیز، با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم و در این راه از تجربیات شما عزیزان نیز بهره‌مند شویم. امیدواریم که با قدم نهادن در این راه بتوانیم کمکی به دوستان و هموطنان خود در این مرز و بوم کرده باشیم.


با عضویت در سایت ژیوانو و تهیه اشتراک ویژه، دسترسی به انواع فایل لایه باز، وکتور، موکاپ، کارت ویزیت، عکس های گرافیکی و ... خواهید داشت.

سایر طرح ایرانی کارت ویزیت موکاپ فایل لایه باز وکتور

© تمامی حقوق برای هلدینگ خلاق شتاب فا محفوظ است.

جستجو

نماد اعتماد الکترونیکی