آموزش ساخت متن سه بعدی در فتوشاپ

آموزش ساخت متن سه بعدی در فتوشاپ

فاطمه قنبری

فاطمه قنبری

4 هفته پیش
آموزش, وبلاگ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

روش‌های مختلفی برای ایجاد و ساخت متن سه بعدی در فتوشاپ وجود دارد. در این مقاله از وبلاگ ژیوانو یکی ازاین روش‌ها را به شما آموزش می‌دهیم.

مراحل ساخت متن سه بعدی در فتوشاپ

در اولین مرحله از ایجاد متن سه بعدی در فتوشاپ اول یک سند جدید ایجاد کنید. بعد با استفاده از ابزار Type Tool متن مورد نظر خودتان را بنویسد.

آموزش ساخت متن سه بعدی در فتوشاپ

 

بعد از نوشتن متن از منوی layers, روی لایه متن کلیک سمت راست کنید و سپس روی گزینه Rasterise type کلیک کنید تا از حالت text خارج شود. قدم بعدی برای پرسپکتیو کردن و ایحاد متن سه بعدی در فتوشاپُ روی متن کلیک و دکمه‌های Ctrl+T را بگیرید.

 

بعد با گرفتن دکمه ctrl, لبه‌های کار را جابه جا کنید تا متن به شکل دلخواه شما تعییر کنید.

 

 

این مرحله شاید سخت به نظر برسد اما با انجام دادن آن پی به راحتی آن خواهید برد.
اول Ctrl+T را بزنید تا متن انتخاب شود بعد از روی کیبورد فلش رو به پایین را فشار دهید. بعد از منوی بالای صفحه علامت تیک تایید را بزنید. در قدم بعد دکمه‌های Alt+Ctrl+Shift+T را فشار دهید تا هربار یک کپی از متن گرفته و یک لایه جدید زیر لایه اصلی متن اضافه شود.
این کار مرحله را به هر تعدادی که بخواهید می‌توانید انجام دهید.

 

 

در ادامه همه لایه‌ها را به جز لایه اصلی را Merge کنید. برای این کار می‌توانید پس از انتخاب لایه‌های مورد نظر از دکمه Ctrl+E استفاده کنید یا مثل تصویر زیر, روی لایه‌ها کلیک راست کنید و گزینه Merge Layers را انتخاب کنید.

 

 

پس از ادغام لایه‌ها دکمه Ctrl+U را بزنید تا ابزار Hue/Saturation برایتان باز شود. از این قسمت رنگ لایه ادغام شده را به رنگ دلخواه خود تغییر دهید. بهتر است رنگ انتخابی شما کم‌رنگ‌تر از رنگ متن اصلی باشد تا بتوانید آن را در ادامه ببینید.
بعد از تعییر رنگ, لایه اذغام شده را زیر لایه اصلی ببرید.

 

 

اگر مراحل ایجاد و ساخت متن سه بعدی در فتوشاپ را تا این جا به درستی پیش آمده باشید باید متن شما شبیه تصویر زیر به صورت سه بعدی درآمده باشد.

 

 

در ادامه می‌توانید از سایر ابزارهای فتوشاپ مانند منو Layer Style تغییرات بیشتری ماننند تغییر رنگ, اضافه کردن سایه و … به متن اضافه کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ژیوانو

دانلود فایل لایه باز

زمینه تخصصی فعالیت ما فروش و به اشتراک گذاری فایل لایه باز، وکتور و عکس گرافیکی و نرم افزار های فتوشاپ، ایلاستریتور و … می باشد. ما در این سایت قصد داریم تجربیات و آموخته‌های خود را اگر چند ناچیز، با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم و در این راه از تجربیات شما عزیزان نیز بهره‌مند شویم. امیدواریم که با قدم نهادن در این راه بتوانیم کمکی به دوستان و هموطنان خود در این مرز و بوم کرده باشیم.


با عضویت در سایت ژیوانو و تهیه اشتراک ویژه، دسترسی به انواع فایل لایه باز، وکتور، موکاپ، کارت ویزیت، عکس های گرافیکی و ... خواهید داشت.

سایر طرح ایرانی کارت ویزیت موکاپ فایل لایه باز وکتور

© تمامی حقوق برای هلدینگ خلاق شتاب فا محفوظ است.

جستجو

نماد اعتماد الکترونیکی