آموزش حذف قسمتی از تصویر در فتوشاپ

آموزش حذف قسمتی از تصویر در فتوشاپ

فاطمه قنبری

فاطمه قنبری

5 ماه پیش
آموزش, وبلاگ ۳۰ آذر ۱۴۰۲

شاد شما هم بخواهید یک سوژه ناخواسته را از یک عکس حذف کنید، یا ممکن است بخواهید یک پس‌زمینه را از یک تصویر حذف کنید تا بتوانید سوژه را بر روی یک پس‌زمینه جدید قرار دهید. در این مقاله از بلاگ ژیوانو آموزش حذف قسمتی از تصویر در فتوشاپ را به سه روش مختلف به شما یاد خواهیم داد.

سه روش برای حذف قسمتی از تصویر در فتوشاپ

  1. بریدن تصویر
  2. استفاده از ابزار انتخاب
  3. استفاده از ابزار Content-Aware Fill

 

بریدن تصویر 

ساده ترین راه برای حذف قسمتی از یک تصویر در فتوشاپ، بریدن آن است. برای انجام این کار، ابزار Crop Tool را انتخاب کنید (کلید C) و سپس روی ناحیه ای از تصویر که می‌خواهید نگه دارید کلیک و بکشید تا ناحیه انتخاب شود. سپس، روی دکمه Enter کلیک کنید. فتوشاپ ناحیه انتخاب شده را حذف می‌کند و تصویر باقی مانده را به اندازه ناحیه انتخاب شده برش می‌دهد.

 

ابزار Crop Tool حذف قسمتی از تصویر در فتوشاپ

 

استفاده از ابزار انتخاب

اگر می‌خواهید قسمتی از یک تصویر را به طور دقیق تر حذف کنید، می‌توانید از ابزار انتخاب استفاده کنید. فتوشاپ چندین ابزار انتخاب مختلف ارائه می‌دهد،
از جمله ابزار Lasso Tool، ابزار Magic Wand Tool و ابزار Pen Tool. ابزار مناسب برای استفاده، به نوع لبه‌های سوژه‌ای که می‌خواهید حذف کنید بستگی دارد.

ابزار Lasso Tool برای انتخاب اشکال نامنظم استفاده می‌شود. برای استفاده از این ابزار، روی لبه‌های سوژه کلیک و بکشید تا ناحیه انتخاب شود.

ابزار Magic Wand Tool برای انتخاب مناطقی با رنگ یکسان استفاده می‌شود. برای استفاده از این ابزار، روی ناحیه‌ای از تصویر که می خواهید انتخاب کنید کلیک کنید. فتوشاپ تمام مناطق تصویر را با همان رنگ انتخاب می‌کند.

ابزار Pen Tool برای انتخاب اشکال دقیق استفاده می‌شود. برای استفاده از این ابزار، روی نقطه شروع ناحیه انتخاب کلیک کنید و سپس به آرامی در امتداد لبه‌های سوژه بکشید. فتوشاپ یک خط نقطه چینی ایجاد می‌کند که ناحیه انتخاب را نشان می دهد.

پس از انتخاب ناحیه ای از تصویر که می خواهید حذف کنید، می توانید از کلیدهای ترکیبی Ctrl+X یا Shift+Delete برای حذف آن استفاده کنید.

حذف بخشی از عکس در فتوشاپ با ابزار Pen Tool

استفاده از ابزار Content-Aware Fill برای حذف قسمتی از تصویر در فتوشاپ

ابزار Content-Aware Fill یکی از پیشرفته‌ترین ابزارهای فتوشاپ برای حذف قسمتی از تصویر است. این ابزار به طور خودکار ناحیه انتخاب شده را با محتوای اطراف پر می‌کند.

برای استفاده از ابزار Content-Aware Fill، ابتدا ناحیه‌ای از تصویر که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب کنید. سپس، ابزار Content-Aware Fill را انتخاب کنید (کلید Shift+F5) و روی ناحیه انتخاب شده کلیک کنید. فتوشاپ ناحیه انتخاب شده را حذف می‌کند و آن را با محتوای اطراف پر می‌کند.

در برخی موارد، ممکن است لازم باشد ابزار Content-Aware Fill را چند بار اعمال کنید تا نتیجه مطلوب را بدست آورید. همچنین، ممکن است لازم باشد تنظیمات ابزار Content-Aware Fill را برای بهینه سازی نتیجه تغییر دهید.

شاید شما بخواهید به جای حذف قسمتی از تصویر در فتوشاپ، پس زمینه آن را حذف کنید، در مقاله حذف پس زمینه تصاویر در فتوشاپ، چطور با ابزار quick selection tool کار کنید و یک عکس بدون پس زمینه داشته‌باشید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ژیوانو

دانلود فایل لایه باز

زمینه تخصصی فعالیت ما فروش و به اشتراک گذاری فایل لایه باز، وکتور و عکس گرافیکی و نرم افزار های فتوشاپ، ایلاستریتور و … می باشد. ما در این سایت قصد داریم تجربیات و آموخته‌های خود را اگر چند ناچیز، با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم و در این راه از تجربیات شما عزیزان نیز بهره‌مند شویم. امیدواریم که با قدم نهادن در این راه بتوانیم کمکی به دوستان و هموطنان خود در این مرز و بوم کرده باشیم.


با عضویت در سایت ژیوانو و تهیه اشتراک ویژه، دسترسی به انواع فایل لایه باز، وکتور، موکاپ، کارت ویزیت، عکس های گرافیکی و ... خواهید داشت.

سایر طرح ایرانی کارت ویزیت موکاپ فایل لایه باز وکتور

© تمامی حقوق برای هلدینگ خلاق شتاب فا محفوظ است.

جستجو

نماد اعتماد الکترونیکی