آموزش ساخت پالت رنگی در فتوشاپ

آموزش ساخت پالت رنگی در فتوشاپ

فاطمه قنبری

فاطمه قنبری

2 ماه پیش
آموزش, وبلاگ ۱۹ اسفند ۱۴۰۲

فتوشاپ به عنوان یک نرم‌افزار قدرتمند در زمینه ویرایش عکس، ابزارهای متنوعی را برای خلق و مدیریت پالت‌های رنگی ارائه می‌دهد. در این مقاله، به بررسی روش‌های مختلف ساخت پالت رنگی در فتوشاپ می‌پردازیم و به شما خواهیم آموخت که چگونه از تصاویر، کدها و ایده‌های خود برای ایجاد پالت‌های رنگی جذاب و کاربردی استفاده کنید.

 آموزش ساخت پالت رنگی از روی عکس در فتوشاپ

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ساخت پالت رنگی در فتوشاپ، استخراج رنگ‌ها از یک عکس جذاب است. فتوشاپ ابزارهای مختلفی مانند Eyedropper و Color Picker را برای نمونه‌گیری دقیق رنگ‌ها از تصاویر ارائه می‌دهد.

1. پیدا کردم منبع الهام

در اولین قدم مبع الهام خودتان را پیدا کنید. یعنی به دنبال تصویری باشید که رنگ‌های مورد نظرتان را داشته باشد تا بتوانید پالت رنگی خود را از آن استخراج کنید. این تصویر می‌تواند یک عکس، نقاشی، یا حتی یک طرح گرافیکی باشد.

 

2. نمونه‌گیری از رنگ‌ها

ابزار Eyedropper را از نوار ابزار انتخاب کنید و روی رنگ‌های مورد نظر خود در عکس کلیک کنید. هر رنگی که انتخاب می‌کنید به پنل Swatches اضافه می‌شود.

ساخت پالت رنگی از روی عکس

 

3. ویرایش و ذخیره پالت رنگ

بعد از انتخاب رنگ‌های مورد نظر می‌توانید رنگ‌های موجود در پالت را با استفاده از ابزار Swatches Options ویرایش کنید. سپس پالت خود را با نام دلخواه ذخیره کنید تا در پروژه‌های بعدی بتوانید از آن استفاده کنید.

 

ساخت پالت رنگی با کد در فتوشاپ

فتوشاپ ابزار قدرتمندی به نام Color Picker دارد که به شما امکان می‌دهد تا رنگ‌های مورد نظر خود را با استفاده از کدهای مختلف مانند RGB، CMYK و HTML تعریف کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابزار Color Picker را از نوار ابزار انتخاب کنید.
  2. در پنجره باز شده، روش انتخاب رنگ را از بین Swatches ,HSL ,RGB ,CMYK ,Lab و Web انتخاب کنید.
  3. کد رنگ مورد نظر خود را در کادر مربوطه وارد کنید.
  4. می‌توانید از نوار لغزنده برای تنظیم دقیق رنگ استفاده کنید.
  5. پس از انتخاب رنگ مورد نظر، روی دکمه “OK” کلیک کنید.

 

آموزش ساخت پالت رنگی در فتوشاپ

 

وب‌سایت‌های متعددی وجود دارند که پالت‌های رنگی آماده را با کدهای مختلف ارائه می‌دهند. می‌توانید از این پالت‌ها به عنوان منبع الهام استفاده کنید یا آنها را به طور مستقیم در فتوشاپ بارگیری کنید.

در آخر مهم نیست از چه روشی برای ساخت پالت رنگی استفاده می‌کنید، مهم خلاقیت،سلیقه و بکارگیری رنگ‌های متناسب درکنار یکیدگر است. همه این‌ها با دیدن چند نمونه پالت رنگی و تمرین و قراردادن رنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر اتفاق می‌افتد.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ژیوانو

دانلود فایل لایه باز

زمینه تخصصی فعالیت ما فروش و به اشتراک گذاری فایل لایه باز، وکتور و عکس گرافیکی و نرم افزار های فتوشاپ، ایلاستریتور و … می باشد. ما در این سایت قصد داریم تجربیات و آموخته‌های خود را اگر چند ناچیز، با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم و در این راه از تجربیات شما عزیزان نیز بهره‌مند شویم. امیدواریم که با قدم نهادن در این راه بتوانیم کمکی به دوستان و هموطنان خود در این مرز و بوم کرده باشیم.


با عضویت در سایت ژیوانو و تهیه اشتراک ویژه، دسترسی به انواع فایل لایه باز، وکتور، موکاپ، کارت ویزیت، عکس های گرافیکی و ... خواهید داشت.

سایر طرح ایرانی کارت ویزیت موکاپ فایل لایه باز وکتور

© تمامی حقوق برای هلدینگ خلاق شتاب فا محفوظ است.

جستجو

نماد اعتماد الکترونیکی