پنجره Hue/Saturation ، منوی Preset

پنجره Hue/Saturation ، منوی Preset

آیلار سهرابی پور

آیلار سهرابی پور

6 ماه پیش
وبلاگ ۰۶ آبان ۱۴۰۲

در نرم‌افزار Adobe Photoshop در پنجره Hue/Saturation ، منوی Preset وجود دارد که به شما امکان انتخاب تنظیمات پیش‌فرض یا Preset‌ها برای تغییر رنگ‌ها و اشباع تصاویر را می‌دهد. Preset‌ها تنظیمات از پیش تعیین شده‌ای هستند که توسط Adobe یا کاربران دیگر ایجاد شده‌اند و می‌توانند به سرعت تغییرات رنگی و اشباع را به تصویر شما اعمال کنند. اینجا چگونگی استفاده از منوی Preset در پنجره Hue/Saturation توضیح داده می‌شود:

1. باز کردن پنجره Hue/Saturation: ابتدا تصویر خود را در Adobe Photoshop باز کنید. سپس از منوی  (Image) به “تنظیمات” (Adjustments) بروید و “Hue/Saturation” را انتخاب کنید.پایین‌تر از منوی Preset، یک منوی کشویی می‌بینید که شامل گزینه “Master” و مجموعه‌ای از رنگ‌های تفکیک‌شده است.

2. پنجره Hue/Saturation: پس از انتخاب Hue/Saturation، پنجره مربوط به این ابزار باز می‌شود. در این پنجره می‌توانید تنظیمات رنگ و اشباع را اعمال کنید.

3. Preset‌ها: در پنجره Hue/Saturation، در بالای پنجره، شما می‌بینید که یک منو با نام “Preset” وجود دارد. با کلیک بر روی این منو، یک لیست از تنظیمات پیش‌فرض (Preset‌ها) نمایش داده می‌شود.

4. انتخاب Preset: شما می‌توانید از بین مجموعه‌ای از تنظیمات پیش‌فرض یا Preset‌ها انتخاب کنید. این تنظیمات Preset می‌توانند شامل تغییرات رنگی خاصی باشند که توسط Adobe ارائه شده یا توسط کاربران ایجاد شده‌اند. با انتخاب یک Preset، تنظیمات آن به طور خودکار در پنجره Hue/Saturation اعمال می‌شوند.

5. تطبیق با تنظیمات: پس از انتخاب یک Preset، تنظیمات مربوط به رنگ و اشباع در پنجره Hue/Saturation به تنظیمات Preset تطبیق می‌یابند. شما می‌توانید این تنظیمات را تغییر دهید یا به تنظیمات دلخواهتان تنظیم کنید.

6. اعمال تغییرات: پس از انتخاب یک Preset و اعمال تنظیمات دلخواه، می‌توانید تغییرات را با کلیک بر روی دکمه “اعمال” (OK) اعمال کنید.

استفاده از Preset‌ها در پنجره Hue/Saturation از آنجایی مفید است که به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت تنظیمات رنگی مختلفی را امتحان کنید و تغییرات متعددی را به تصویرتان اعمال کنید، بدون نیاز به دستی وارد کردن مقادیر تنظیمات.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ژیوانو

دانلود فایل لایه باز

زمینه تخصصی فعالیت ما فروش و به اشتراک گذاری فایل لایه باز، وکتور و عکس گرافیکی و نرم افزار های فتوشاپ، ایلاستریتور و … می باشد. ما در این سایت قصد داریم تجربیات و آموخته‌های خود را اگر چند ناچیز، با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم و در این راه از تجربیات شما عزیزان نیز بهره‌مند شویم. امیدواریم که با قدم نهادن در این راه بتوانیم کمکی به دوستان و هموطنان خود در این مرز و بوم کرده باشیم.


با عضویت در سایت ژیوانو و تهیه اشتراک ویژه، دسترسی به انواع فایل لایه باز، وکتور، موکاپ، کارت ویزیت، عکس های گرافیکی و ... خواهید داشت.

سایر طرح ایرانی کارت ویزیت موکاپ فایل لایه باز وکتور

© تمامی حقوق برای هلدینگ خلاق شتاب فا محفوظ است.

جستجو

نماد اعتماد الکترونیکی