معرفی 5 ابزار آنلاین انتخاب پالت رنگی

معرفی 5 ابزار آنلاین انتخاب پالت رنگی

فاطمه قنبری

فاطمه قنبری

1 ماه پیش
وبلاگ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

انتخاب رنگ مناسب، نقشی اساسی در زیبایی و جذابیت هر اثر هنری، اعم از طراحی گرافیک، نقاشی، طراحی وب و غیره ایفا می‌کند. استفاده از پالت رنگی، به طراحان کمک می‌کند تا هارمونی و نظم را در رنگ‌های به کار رفته در اثر خود ایجاد کنند. در مقاله قبلی به آموزش ساخت پالت رنگی با فتوشاپ پرداختیم. در این مقاله قصد داریم 5 ابزار آنلاین انتخاب پالت رنگی را معرفی کنیم که به شما در انتخاب و ساخت پالت رنگی مناسب برای پروژه‌هایتان کمک می‌کنند.

  

ابزارهای آنلاین ساخت و انتخاب پالت رنگی

امروزه ابزارهای آنلاین متعددی برای ساخت و انتخاب پالت رنگی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا پالت‌های رنگی خلاقانه و جذاب را به راحتی و بدون نیاز به دانش تخصصی رنگ‌شناسی بسازید.

در ادامه 5 سایت محبوب برای انتخاب پالت رنگی را معرفی می‌کنیم.

1. سایت colormind

Colormind یک ابزار آنلاین انتخاب پالت رنگی قدرتمند است که از هوش مصنوعی برای ارائه رنگ‌های جذاب و چشم‌نواز استفاده می‌کند. این سایت برای طراحان، گرافیک‌کاران، توسعه‌دهندگان و هر کسی که به دنبال ایجاد محتوای بصری جذاب است، ایده‌آل است.

ویژگی‌های کلیدی Colormind

  • رابط کاربری ساده و آسان: Colormind رابط کاربری بصری و آسانی دارد که کار با آن را برای هر کسی، حتی افراد مبتدی، لذت‌بخش می‌کند.
  • تنوع در روش‌های ساخت پالت رنگی: Colormind روش‌های مختلفی برای ساخت پالت رنگی ارائه می‌دهد، از جمله:
          – انتخاب رنگ از طریق چرخه رنگ: می‌توانید با استفاده از چرخه رنگ، رنگ‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید و پالت رنگی خود را بسازید.
          – استفاده از قوانین رنگ‌شناسی: Colormind به شما امکان می‌دهد پالت‌های رنگی خود را بر اساس قوانین مختلف رنگ‌شناسی مانند رنگ‌های مشابه، مکمل، سه‌گانه و … بسازید.
          – آپلود عکس: می‌توانید با آپلود عکس مورد نظر خود، پالت رنگی را از آن استخراج کنید.
  • جستجوی پالت‌های رنگی: می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی، پالت‌های رنگی موجود در سایت را جستجو کنید.
  • اشتراک‌گذاری پالت‌های رنگی: می‌توانید پالت‌های رنگی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید یا از پالت‌های رنگی دیگران استفاده کنید.

 

سایت colormind و معرفی ۵ ابزار آنلاین انتخاب پالت رنگی

 

نکاتی برای استفاده از سایت کالرمایند

  • اگر هیچ رنگی را قفل نکنید، Colormind به طور تصادفی پالت‌های رنگی را تولید می‌کند.
  • اگر یک رنگ خاص مد نظر دارید، آن رنگ را انتخاب کنید و آن را قفل کنید.
  • محل قرارگیری رنگ‌ها مهم است، بنابراین با قرارگیری‌های مختلف آزمایش کنید.
  • اگر دو رنگ مکمل دارید، سعی کنید آنها را در دو سر مخالف پالت قرار دهید.
  • اگر می‌خواهید تنوع بیشتری داشته باشید، سعی کنید رنگ‌های متضاد را در کنار یکدیگر قرار دهید.

 

ویدئو معرفی سایت colormind (کالرمایند)

 

 

 

2. سایت colors

coolors.co
   
 سایت colors از دیگر ابزارهای آنلاین ساخت و انتخاب پالت رنگی است که نه تنها برای طراحان حرفه‌ای بلکه برای افراد مبتدی هم مناسب است. به محض ورود سایت با انبوهی از پالت‌های رنگی به‌روز و جذاب روبرو می‌شوید که هر کدام می‌توانند جرقه‌ای برای خلاقیت شما باشند.
کافی است رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا Coolors.co در چشم به هم زدنی، پالت رنگی متشکل از 5 رنگ را به شما ارائه دهد. با فشردن دکمه Space، رنگ‌های پیشنهادی به طور مداوم تغییر می‌کنند و شما می‌توانید طیف وسیعی از ترکیب‌های رنگی را مشاهده و انتخاب کنید.

یکی از مزیت‌های برجسته Coolors در مقایسه با سایر سایت‌های مشابه، سرعت بالا و تنوع بی‌نظیر ترکیب‌های رنگی آن است. این سایت به شما امکان می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن، پالت‌های رنگی خلاقانه و چشم‌نوازی را برای پروژه‌های خود طراحی کنید.

 

3.  سایت Adobe Color CC

 

این ابزار که توسط شرکت Adobe ارائه شده است، مجموعه‌ای از پالت‌های رنگی را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها در پروژه‌های خود استفاده کنید. Adobe Color CC به شما امکان می‌دهد تا پالت‌های رنگی خود را بر اساس قوانین مختلف رنگ‌شناسی مانند رنگ‌های مشابه، مکمل، سه‌گانه و … بسازید. همچنین می‌توانید پالت‌های رنگی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید یا از پالت‌های رنگی دیگران استفاده کنید.

 

4. سایت Color Hunt

سایت Color Hunt

 

ابزار آنلاین انتخاب پالت رنگی Color Hunt یک منبع عالی برای طراحانی است که به دنبال پالت‌های رنگی خلاقانه و الهام‌بخش هستند. این سایت به شما امکان می‌دهد تا پالت‌های رنگی را بر اساس محبوبیت، رنگ، برچسب و … جستجو کنید. همچنین می‌توانید پالت‌های رنگی خود را ایجاد کنید و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

 

5. سایت materialpalette

 

Material Palette یک ابزار آنلاین رایگان است که به شما امکان می‌دهد تا پالت‌های رنگی جذاب و خلاقانه را بر اساس طرح Material Design گوگل بسازید. این ابزار رابط کاربری ساده و آسانی دارد و به شما امکان می‌دهد تا به سرعت و به راحتی پالت‌های رنگی مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

در این مقاله از ژیوانو تلاش کردیم 5 تا از بهترین ابزار آنلاین انتخاب پالت رنگی را به شما معرفی کنیم. اگر شماهم برای انتخاب رنگ در پروژه‌های رنگی از ابزار آنلاین برای انتخاب پالت رنگی استفاده می‌کنید، تجربه خودتان را با ما درمیان بگذارید.

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ژیوانو

دانلود فایل لایه باز

زمینه تخصصی فعالیت ما فروش و به اشتراک گذاری فایل لایه باز، وکتور و عکس گرافیکی و نرم افزار های فتوشاپ، ایلاستریتور و … می باشد. ما در این سایت قصد داریم تجربیات و آموخته‌های خود را اگر چند ناچیز، با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم و در این راه از تجربیات شما عزیزان نیز بهره‌مند شویم. امیدواریم که با قدم نهادن در این راه بتوانیم کمکی به دوستان و هموطنان خود در این مرز و بوم کرده باشیم.


با عضویت در سایت ژیوانو و تهیه اشتراک ویژه، دسترسی به انواع فایل لایه باز، وکتور، موکاپ، کارت ویزیت، عکس های گرافیکی و ... خواهید داشت.

سایر طرح ایرانی کارت ویزیت موکاپ فایل لایه باز وکتور

© تمامی حقوق برای هلدینگ خلاق شتاب فا محفوظ است.

جستجو

نماد اعتماد الکترونیکی